W szkole na lekcji historii pani zadała dzieciom pytanie:
- Kto wie coś o Napoleonie?
Parę dzieci zgłosiło się, a wśród nich Jasiu.
Pani nie dowierzała, bo Jasiu zawsze taki spokojny nigdy niezgłaszający się, a teraz wyrwał się do odpowiedzi:
- No proszę Jasiu, powiedz co wiesz o Napoleonie.
- Najtańszy Napoleon jest w Czechach.
Wraca JASIU do domu,a mama do niego Czego płaczesz JASIU Bo dzieci się ze mnie
Smieją że mam duże okulary.Nie masz dużych okularów JASIU.Nagle wchodzi
Ojciec i mówi KU**WA kto tu postawił ten ROWER.....
 
Mały Jasio z uwagą ogląda swoje przyrodzenie i zaciekawiony pyta mamy
- Mamusiu, czy to jest mój mózg?
- Nie synku, jeszcze nie....
Jasiu ożenił się z Małgosia i pewnej nocy Małgosia mówi że chce mieć dzieci. Wiec Jasio pobiegł do mamy
-Mamo Małgosia chce mieć dzieci co mam robić?
-Idź do taty
Tato: idź do mamy ona ci wszystko powie
Mama: Jasiu to co masz najważniejszego włóż tam gdzie ona robi siku
Więc Jasio pobiegł do Łazienki i wsadził głowę do SEDESU!!!!!!!!!
Nauczycielka pyta Jasia:
- Jasiu czy wiesz co jest dłuższe? Wisła czy Bug?
Jasio odpowiada:
- tak Wisła.
- A o ile metrów?
- O dwie litery.
Na lekcji przyrody nauczyciel mówi do uczniów: - Małpa przez tydzień zjada tyle bananów, ile waży. Jasio: - A skąd ona wie, ile waży?
Interpretacja prac naukowych
Bardzo często w pracach naukowych pojawiają się dziwne sformułowania.
Oto jak należy je interpretować:

1. Od dawna wiadomo, że...
- Nie chciało mi się szukać pracy źródłowej...

2. ...można dostrzec wyraźna tendencję...
-...trudno wyciągnąć sensowne wnioski...

3. ...o wielkim znaczeniu teoretycznym i praktycznym
- ...mnie to interesuje

4. Znalezienie ostatecznej odpowiedzi na te pytania nie było na razie możliwe
- Eksperyment się nie udał, ale pomyślałem, że może uda się z tego zrobić jakąś publikację

5. Trzy spośród zestawów danych wybrano do szczegółowej analizy
- ...pozostałe się nie nadawały i zostały zignorowane

6. Przedstawione są typowe wyniki
- Są to najlepsze wyniki

7. Najdokładniejsze wyniki otrzymał Maliniak
- Maliniak był moim studentem

8. uznaje się, że...
- ja uznaję, że...

9. powszechnie uznaje się, że...
- paru facetów tak uważa...

10. Jest jasne, ze wiele dalszej pracy należy włożyć, zanim pełna odpowiedz stanie się możliwa
- Nic z tego nie rozumiem

11. ...poprawne z dokładnością do rzędu wielkości... -
...błędne...

12. Oczekuje się, że niniejszy artykuł pobudzi zainteresowanie ta dziedziną
- Ten artykuł jest marny, ale inne na ten temat nie są lepsze

13. Staranna analiza posiadanych wyników...
- Trzy strony notatek zamazały się, gdy potrąciłem szklankę z piwem...

14. ...bardzo ważne pole odkrywczych badań
- ...bezużyteczny temat zasugerowany przez zwierzchników

15. ... którymi posługiwano się z niezwykłą ostrożnością
- udało się ich nie upuścić na podłogę

16. Przypuszczalnie w dłuższym horyzoncie czasu...
- nie miałem czasu tego sprawdzić

15. Składam podziękowania mgr. Nowakowi za pomoc w pracy doświadczalnej, a dr. Kowalskiemu za cenne dyskusje
- Nowak odwalił czarną robotę, a Kowalski wyjaśnił mi, co oznaczają wyniki
W starożytnej Grecji, Sokrates (469 - 399 p.n.e.) był uważany za
człowieka, który posiadł wielka mądrość i wiedzę. Pewnego dnia znajomy
spotkał wielkiego filozofa i powiedział:
- Sokratesie, wiesz, czego właśnie dowiedziałem się o Twoim uczniu?
- Zaczekaj chwilę - odpowiedział Sokrates - zanim mi o tym powiesz,
chciałbym poddać Cie malej próbie. Taki potrójny filtr, przez który
przepuscimy Twoja informacje.
- Potrójny filtr?
- Właśnie - kontynuował filozof - nim powiesz mi coś o moim uczniu,
sprawdźmy te informacje pod trzema katami. Pierwszy to PRAWDA. Czy
jesteś całkowicie pewien, ze to, o czym chcesz mi powiedzieć jest prawda?
- Nie - odpowiedział znajomy - właściwie to dowiedziałem się o tym od
kogoś...
- W porządku - przerwał mu Sokrates - wiec nie wiesz, czy to jest prawda
czy nie. Teraz drugi filtr - filtr DOBRA. Czy chcesz mi powiedzieć o tym
uczniu coś dobrego?
- Nie, wręcz przeciwnie...
- W takim razie - odparł uczony - chcesz mi powiedzieć coś złego o nim,
ale nie jesteś pewien czy jest to prawda. Został jeszcze ostatni filtr:
filtr POŻYTECZNOŚCI. Czy to, co chcesz mi powiedzieć jest dla mnie
pożyteczne?
- Nie, właściwie to nie...
- A wiec - skonkludował Sokrates - jeśli to, o czym chcesz mi powiedzieć
może nie być prawdziwe, nie jest dobre, ani nawet przydatne dla mnie,
to, po co o tym w ogóle mówić?
I to właściwie wyjaśnia, dlaczego Sokrates był wielkim filozofem i
cieszył się takim szacunkiem, oraz to, dlaczego nigdy nie dowiedział
się, ze Platon bzykał jego zonę.

(: poprzednia | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | ... | 87 | następna :)